Korekcja nosa przeciwskazania do zabiegu

Wiek: Zabieg operacji nosa nie powinien być wykonywany u osób w okresie intensywnego wzrostu, takich jak nastolatki, ponieważ rozwój nosa i twarzoczaszki nadal trwa. Zwykle zaleca się, aby pacjenci mieli skończone 18 lat przed rozważeniem operacji nosa.

Ciąża i karmienie piersią: Kobiety w ciąży oraz kobiety karmiące piersią powinny odkładać operację nosa do czasu zakończenia okresu ciąży oraz po okresie karmienia piersią. Zabieg chirurgiczny i znieczulenie mogą mieć wpływ na zdrowie matki i dziecka.

Zaburzenia krzepliwości: Osoby z zaburzeniami krzepliwości krwi, takimi jak hemofilia, mogą mieć zwiększone ryzyko powikłań związanych z operacją. W takich przypadkach zabieg operacji nosa może być niewskazany.

Skazy naczyniowe: Istnienie skaz naczyniowych, takich jak łamliwość naczyń krwionośnych, może zwiększać ryzyko wystąpienia nadmiernego krwawienia podczas zabiegu operacji nosa. Przed przystąpieniem do operacji warto skonsultować się z lekarzem w celu oceny ryzyka i ewentualnego leczenia skazy naczyniowej.

Choroby i stany zdrowia: Osoby z nieuregulowaną cukrzycą, nadciśnieniem tętniczym, infekcjami skóry, chorobami autoimmunologicznymi oraz nowotworowymi mogą być niewłaściwe kandydatki do operacji nosa. W przypadku tych schorzeń istnieje ryzyko powikłań i utrudnień w procesie gojenia się.
Przed przystąpieniem do operacji nosa zawsze ważne jest skonsultowanie się z doświadczonym chirurgiem plastycznym, który przeprowadzi ocenę stanu zdrowia, uwzględniając wszystkie istotne czynniki ryzyka i przeciwwskazań.