Obturacyjny Bezdech Senny

By 29 maja 2017 Chirurgia

Bezdech senny leczenie

bezdech senny leczenie warszawa

Czy wiesz, że według powszechnie dostępnych statystyk medycznych chrapanie dotyczy znacznego procenta Polaków po 40-tym roku życia? Chrapanie urosło nie tylko do rangi problemu społecznego – faktycznie jest najbardziej powszechnym objawem zagrażającego życiu obturacyjnego bezdechu sennego.

Czym jest obturacyjny bezdech senny?

Obturacyjny bezdech senny jest poważnym i zagrażającym życiu schorzeniem. Większość charakterystycznych objawów, jakie może dawać to: chrapanie i niska jakość snu, a tym samym ciągłe zmęczenie, a w dalszej perspektywie – zaburzenia rytmu serca, nadciśnienie czy choroby serca. Obturacyjny bezdech senny (OSA) jest przyczyną przewlekłego niedotlenienie organizmu podczas snu. Nieleczony zwiększa ryzyko zawału serca i udaru. Niestety, większość chorych nie zdaje sobie sprawy z zagrożenia, a o przykrych skutkach chrapania czy chwilowego braku oddechu dowiaduje się od osób z bliskiego otoczenia.

Obturacyjny bezdech senny – przyczyny

Uważa się, że istnieje kilka przyczyn obturacyjnego bezdechu sennego, ale ich wspólnym mianownikiem jest zapadnięcie się, zmniejszenie przepływu powietrza przez górne drogi oddechowe w czasie snu, gdy utrzymujemy pozycję horyzontalną i nasze mięśnie i tkanki gardła są rozluźnione.
Podczas snu górne drogi oddechowe ulegają zmniejszeniu swojej pojemności, mogą być zmniejszone wskutek powiększonych migdałków podniebiennych czy zbyt dużego języka. Źródłem problemu mogą być także mięśnie w drogach oddechowych, które podczas snu rozluźniają się i zapadają, zmieniając położenie szczęki.
Obturacyjny bezdech senny, a morfologia kości szczęki i żuchwy
Chrapanie i obturacyjny bezdech senny może być konsekwencją nie tylko problemów laryngologicznych, jak np. przerost migdałków podniebiennych oraz specyficznej budowy szyi i nadmiernej otyłości. Okazuje się, że wspomniane zaburzenia mogą mieć swoje źródło w budowie kości twarzy. Typ budowy twarzy i cofnięta dolna część twarzy może predysponować do powstania obturacyjnego bezdechu sennego.

Warto rozważyć wizytę u specjalisty z zakresu chirurgii szczękowo-twarzowej, jeśli:
– jesteś szczupły , ale chrapiesz i nie wysypiasz się;
– a Twoja broda i dolna część Twojej twarzy jest cofnięta;

Bezdech senny leczenie Warszawa

W przypadku diagnozy potwierdzającej występowanie objawów natury morfologicznej jedynym, skutecznym rozwiązaniem problemu jest operacja szczęki. W jej trakcie chirurg przemieszcza szczękę do przodu wraz z miękkimi tkankami języka i podniebienia, otwierając tym samym górne drogi oddechowe. Badania przeprowadzone z Stanach Zjednoczonych wykazują aż 95 proc. skuteczność zabiegu w leczeniu obturacyjnego bezdechu sennego.
Zyskaj nie tylko na wyglądzie, ale również na zdrowiu !

Sprawdź, czy jesteś w grupie ryzyka bezdechu sennego – wykonaj test w oparciu o skalę Epwortha.

Sprawdź, czy masz bezdech – kliknij tu