Skleroterapia Warszawa

skleroterapia warszawaSkleroterapia to jeden z najpopularniejszych i stosowanych od lat zabiegów ukierunkowanych na leczenie żylaków i pajączków. Z powodzeniem znajduje zastosowanie w leczeniu żylaków nawrotowych, niewydolnych żył przeszywających (perforatorów), w niektórych przypadkach także pni żył powierzchniowych nóg. Zabieg polega na zamknięciu naczynia poprzez podanie do niego substancji chemicznej.  Najczęściej stosowane w tym procesie są preparaty Aetoxysclerol i Fibro-Vein.

Skleroterapia Warszawa – przebieg zabiegu

Skleroterapia zalicza się przeważnie do zabiegów estetycznych, których celem jest likwidacja drobnych pajączków. Niejednokrotnie staje się również  alternatywą dla leczenia operacyjnego, szczególnie u pacjentów z problemami kardiologicznymi. W takich przypadkach zamknięcie naczyń następuje dzięki wstrzyknięciu do światła naczyń specjalnej pianki. Uporanie się z dużą liczbą tego rodzaju zmian wymaga kilku wizyt w gabinecie flebologa, podczas których oprócz zamykania naczyń lekarz usuwa skrzepy krwi, które powstają w naczyniach na skutek zabiegu.

Pacjentki po zabiegu muszą przez kilka tygodni nosić specjalnie dopasowane pończochy z uciskiem, ewentualnie – jeśli tak zdecyduje lekarz – opaski elastyczne. Ewentualne powikłania, jakie mogą wystąpić po leczeniu i z którymi musi liczyć się każda pacjentka, która myśli o poddaniu się zabiegowi to m.in.:  uczulenie, przebarwienia na skórze,  zapalenie żył powierzchniowych i głębokich czy tworzenie nowych naczyń. Poważne powikłania występują bardzo rzadko.

Skleroterapia charakteryzuje się  skutecznością leczenia na poziomie 70 proc. zamkniętych, leczonych naczyń. Dla uzyskania jeszcze bardziej satysfakcjonującego efektu zabieg wykonuje się powtórnie.

Przeciwwskazania do wykonania skleroterapii:

• alergia na podawany środek
  • czynne zapalenie żył
  • ciąża szczególnie w trzecim trymestrze
  • karmienie piersią
  • zakażenia skóry