Usuwanie ósemek Warszawa

Usuwanie ósemek Warszawa, czyli usunięcie trzecich zębów trzonowych jest najczęstszą chirurgiczną procedurą w zakresie chirurgii jamy ustnej (chirurgii stomatologicznej i chirurgii szczękowo-twazowej) na świecie.

Wskazania do usunięcia ósemek:

• bóle oraz obrzęki, stany zapalne okolicy ósemek
  • problemy dziąsłowe, periodontyczne
  • torbiele i inne przewlekłe procesy zapalne związane z ósemkami
  • ustawienie poza łukiem zębowym, negatywny wpływ na okluzję (gryzienie)
  • próchnica
  • potencjalnie negatywny wpływ na sąsiednie zęby – np. ucisk na korzeń 7-ki

• Obecnie jednym z najczęstszych wskazań do usunięcia ósemek jest szeroko pojęte leczenie ortodontyczne i może dotyczyć już młodych nastoletnich, młodych dorosłych, jak i osób dorosłych. Decyzja o usunięciu ósemek określana jest indywidualnie i należy do lekarza ortodonty prowadzącego. Zalecane jest usunięcie wszystkich czterech ósemek podczas jednego zabiegu w znieczuleniu ogólnym lub podzielone na kilka procedur w znieczuleniu miejscowym. Naszym pacjentom oferujemy znieczulenie ogólne z pełną intubacją przez nos. Daje ona chirurgowi maksymalny komfort pracy, a także maksymalne bezpieczeństwo pod okiem anestezjologa. Zalecane jest kilka, kilkanaście godzin pobytu po zabiegu do całkowitego wybudzenia, powrotu do pełnej kondycji.

Po co usuwać ósemki, jeśli nie dają żadnych dolegliwości?

Usuwanie ósemek, które nie dają żadnych dolegliwości jest kwestią wymagającą szerszego zrozumienia problemu czym jest postepowanie profilaktyczne. Filozofia ekstrakcji ósemek w wieku nastoletnim, ósemek bez objawów i dolegliwości, np. ból, obrzęk jest postepowaniem profilaktycznym i prewencyjnym dla potencjalnego rozwoju różnych przykrych komplikacji w latach późniejszych, których przyczyną będą pozostawione zęby mądrości (> “komplikacje związane z obecnością zębów mądrości”).

Kiedy, w jakim wieku usuwać ósemki?

Rekomendowany wiek dla usunięcia ósemek – nastoletni. Badania pokazują, że najskorzystniejszy wiek do usunięcia ósemek ze względu na najniższe ryzyko komplikacji to wiek nastoletni.* Powyżej 25 roku życia wzrasta ryzyko komplikacji związanych z zabiegiem usunięcia ósemek. *
    * Chuang SK, Perrot DH, Susarla SM, Dodson TB. Age as a risk factor third molar urgery complcations, J Oral Maxifollac Surg. 2007;65 (9):1685-92. American Association of Maxillofocial Surgeons. White Paper on Third Molar Data, The Effects of age on various parametrs relating to third mollars. 2007.
    Usunięcie ósemek w fazie, gdy rozwój korzenia nie jest zakończony jest bardziej przewidywalną procedurą chirurgiczną, niż w momencie gdy został zakończony rozwój korzeni.

usunięcie ósemek warszawa

Chirurgiczne usuwanie ósemek Warszawa

Kiedy warto usuwać ósemki w pełnym znieczuleniu, w całkowitej narkozie?

Znieczulenie ogólne prowadzone jest przez lekarza specjalistę anestezjologa. Pacjent, pod wpływem leków wprowadzony jest w głęboki sen i zniesione jest odczuwanie bólu – aparatura anestezjologiczna “prowadzi” przez rurkę umieszczoną w tchawicy Pacjenta. Takie zabezpieczenie górnych dróg oddechowych jest najbezpieczniejszą formą znieczulenia ogólnego do zabiegów chirurgicznych w obrębie jamy ustnej.

Wskazania do usunięcia ósemek w pełnej narkozie to:

• Jeden zabieg – usunięcie 4 zatrzymanych ósemek / zawiązków ósemek.
  • W przypadkach wysokich emocji i lęku związanych z wszelkimi zabiegami w obrębie jamy ustnej
  • Anatomiczne trudności, np. wysoko zatrzymane zawiązki górnych trzecich trzonowców; górne ósemki w świetle zatoki szczękowej; dolne ósemki przemieszczone w głąb gałęzi żuchwy,inne
  • W zdecydowanej większości przypadków procedury usunięcia ósemek wykonywane są w znieczuleniu miejscowym.

Zalecana jest konsultacja lekarska w celu określenia zakresu zabiegu operacyjnego, optymalnego znieczulenia oraz omówienia możliwych trudności i komplikacji związanych z zabiegiem chirurgicznym.